lördag 31 mars 2012

Lyxögonfransar


Är det något ni tjejer ska passa på att testa om ni råkar befinna er i Thailand är det ögonfransförlängning! Det är galet billigt här nere, 700 baht = ca 175 SEK, och håller i flera veckor (om man låter bli att pilla på dem, vilket var en utmaning för mig). Bilderna ovan är tagna dagen efter varandra, enda skillnaden på höger bild är läppglans och ett besök på "Dreamy Spa". Eftersom solen blekt bort all uns av färg från mina ögonbryn och ögonfransar (hej albinoögon), rekommenderade spa-personalen att jag skulle färga både ögonbryn och ögonfransar innan de gjorde fransförlängningen. Annars hade jag riskerat att få zebramönstrade ögonfransar, inget att rekommendera.

Ögonfransarna klistrades på en i taget, och hela proceduren tog någonstans mellan 45-60 min. Får kanske klargöra att det inte gjorde det minsta ont. När jag var klar och tittade mig i spegeln kände jag mig som värsta Hollywood-frun, och den känslan satt i under 5-6 veckor! Med tanke på att jag har sminkat mig max 5 gånger totalt under mina 6 månader i Thailand, hade både jag och min omgivning vant sig vid albinolooken. Förstår ni då vilket lyft för utseendet att plötsligt gå runt med permanenta lösögonfransar dygnet runt? Skönt att det finns hopp för oss "vanliga dödliga" som inte begåvats med täta, mörka och långa ögonfransar...

Man bör tänka på är att inte utsätta (lös)ögonfransarna för så mycket vatten. När jag skulle duscha/bada försökte jag undvika att få vatten på/runt ögonen, vilket kanske inte alltid var det lättaste. Men, oj så värt. Hemma i Sverige kommer jag nog inte ha råd att upprepa den här vardagslyxen, det blir istället till att investera i någon schyst mascara med någon typ av lösögonfranseffekt. 

6 kommentarer:

Monica sa...

Har hört från säker källa att det kostar ca 500 kr i Nyköping och 700 i Stockholm. Inte intresserad själv, men det kanske inte förvånar. En vacker dag kommer jag att åka på en propp... (Från någon med sillisar, botox, ankläppar, ögonfransförlänging, löshår, magsug och eventuellt något som jag ännu inte har upptäckt som poppis.)

Anonym sa...

Also ich finde das linke Bild ja schöner ... aber Geschmäcker sind zum Glück verschieden. Genieße es, das ist die Hauptsache! LG

Annika/Resfredag sa...

Jo, fast alla är som sagt inte begåvade med era mörka, täta ögonfransar. Ni fick det liksom gratis.

Unknown sa...

yeezy boost 350
michael kors outlet store
nike huarache
yeezy sneakers
air force 1
nike polo
michael kors handbags
nike dunks shoes
light up shoes
nike air max

Unknown sa...

yeezy boost 350
michael kors outlet store
nike huarache
yeezy sneakers
air force 1
nike polo
michael kors handbags
nike dunks shoes
light up shoes
nike air max

Unknown sa...

mulberry purse
michael kors outlet clearance
pandora charms
fitflops
adidas outlet
red bottoms
fendi handbags
michael kors outlet clearance
yeezy boost
pandora jewelry outlet
20170420caiyan