torsdag 8 december 2011

La familia!



Det är inte lätt att få med vår lilla Taikon-familj på bild, samtidigt. Då får det bli så här istället. Kvällarna här är oslagbara. Vi har hittat några favorit-ställen vi gärna hänger på, ett av dem heter "Somewhere Else" och ligger längst bort på vår strand "Long Beach". Där finns en massa leksaker för barnen, fantastisk sandstrand, pingis-bord för det stora barnet (Tobias), och bra gräsytor att spela fotboll på. Och, så har de otroligt god, och billig, mat. Vi åt hur mycket som helst igår; förrätt, huvudrätt, shakes, läsk och glass. Notan slutade på 700 baht, alltså ca 175 kr, för två vuxna och två barn. Ganska överkomligt, eller hur?

På vägen hem plockade vi upp tvätten från tvätteriet. Vad tror ni, kommer jag gå in i en depression när jag kommer hem? Jag lever ju i en bubbla här, behöver inte tänka på tråkigheter som tvätt, städning och matlagning. Dessutom har vi lyxen att ha barnflicka några timmar om dagen. Mitt enda "måste", som bara är roligt, är att jag leder vattengympa ett par gånger i veckan. Jag skäms nästan över hur bra jag har det. Ska försöka njuta varje sekund, förr eller senare kommer verkligheten i kapp.

Inga kommentarer: