måndag 7 mars 2011

Rosa.

Var inne på Indiska häromdagen och fick hejda mig för att inte handla allt jag såg. Slutade med att jag köpte nya, fina, rosa dricksglas. Tänker mig saftkalas ute på balkongen inom kort! Inte förrän idag reflekterade jag över att typ allt jag har köpt på senaste tid har varit rosa. Skyddet till min iPhone, min dagbok, läppglans... Till och med bakgrundsfärgen/rubrikerna på bloggen går mot det rosa hållet. Vad är det som händer? Jag är i vanliga fall ingen "rosa" person. Julia har iofs i stort sett bara rosa kläder (helt fel ur genus-perspektiv, jag vet), är det hennes kläder som haft inverkan på mig? Hur som helst. Rosa verkar vara min färg för tillfället.

3 kommentarer:

Monica sa...

Genus, genus... Vad säger Vicke om detta? :)

Tina sa...

HEJA ROSA!!!!

Anonym sa...

Blå är min favo